KOMIKS: Jason Aaron - R. M. Guéra, Skalpy 8: Musíš hřešit, abys byl spasen
Článek od: Martin Stručovský - 02.11.2018
Letos jsme dostali už osmý díl Skalpů. Píše to ještě pořád Jasonu Aaronovi dobře, nebo se z téhle série stala nesmyslně protahovaná žvejka, jejíž závěr už měl dávno přijít?
Skalpy jsou příkladem série, která je tak trochu chameleonská a nikdy nevíte, co od kterého dílu úplně čekat. Celé to začalo jako drsná kriminálka z indiánské rezervace, kam se vrátil po delší době zhrzený synek Dashiell Zlý kůň. Dostali jsme spoustu násilí, Lincolna Rudou vránu a agenta Nitze, dva protivníky na život a na smrt. Zdálo se, že všechno je dokonale nalajnované a pojede se podle plánu. Jenže Aaron se během dalších sešitů zaměřil taky na jiné postavy, začal rozvíjet podzápletky a přidal velkou porci mysticismu, který indiánské prostředí jenom podtrhává. Ve výsledku tak dostáváme sérii, která se pořád dobře čte, má dobře napsané postavy, ale v hlavě vám hlodají otázky typu: kdy už se to nějak pohne a proč ještě pořád není konec?
Ne, že bych se chtěl s těmi postavami loučit. Mám je rád, a i když jsou mnozí z nich pěkní parchanti, tak mi přirostli k srdci. Jenže Aaron na můj vkus až moc uhnul od hlavního příběhu a celé to příliš rozkošatěl. Ale třeba celá série bude mít grády, až si ji příští rok, kdy vyjde poslední díl, přečteme na jeden zátah.
Osmé Skalpy začínají celkem poklidně. V příběhu Přiznat barvu se vrací na scénu šerif Karnow, kterého známe už z jednoho předešlých dílů Skalpů. Tentokrát ho Aaron představuje o trochu víc, než tomu bylo poprvé. Tenhle chlapík má za sebou pestrou minulost, z níž rád vypráví celou řadu historek. Jenže možná s to s jeho minulostí nemá úplně tak, jak všem vypraví.
To Noc, kdy padl jih ukazuje, že mít smůlu se občas vyplácí. Agent Nitz by mohl povídat. Nadřízení zastavili pro dosavadní nulové výsledky vyšetřování Rudé vrány, což je pro něj velká rána a ztráta smyslu veškerého života. Se situací se pokusí vyrovnat po svém a všechno to bude mít dost nečekaný závěr.
Po zmíněných dvou kratších příbězích přichází na řadu Musíš hřešit, abys byl spasen, který zabírá zbytek knihy a je rozdělen na čtyři díly. Z velké části je zaměřený na Lincolna Rudou vránu a volby nového náčelníka kmene. O tenhle post se uchází i muž Hassel, k němuž má Rudá vrána blízko a pojí je dohromady společná minulost. Do popředí se pak dostává Lincolnova dcera Caren a Dino Zakrslý medvěd, kteří se spolu přátelí. Jenže náš mladý přítel si to vykládá, na rozdíl od náčelníkovy dcery, trochu jinak, což pro něj bude mít v budoucnu možná nečekané důsledky.
Ve srovnání s prvními kratšími příběhy je Musíš hřešit, abys byl spasen více mystická (scéna v jeskyních je naprosto skvělá) a klade menší důraz na akci. Díky postavě Hassela zjišťujeme, že Rudá vrána dokáže hrát fair play, když chce. Konec pak nasvědčuje tomu, že tahle série už brzy půjde do finále. Snad teď už Aaron nesundá nohu z plynu a pojede do cíle jako o závod.
Skalpy 8: Musíš hřešit, abys byl spasen
Jason Aaron - R. M. Guéra
Nakladatel: Crew
Překlad: Štěpán Kopřiva
Rok vydání: 2018
Počet stran: 156
Vazba: brož
Cena: 439 Kč
- 3018x přečteno
Přidat komentář